OYUNCU KOÇLUĞU

Bizimle Çalışanlar

Ecem Baltacı
Berna Çağlar
Funda Bostanlık
Müge Uzel

Oyuncu Koçluğu Çalışmalarımız Üzerine

Oyuncu Koçluğu eğitimlerimiz Mecidiyeköy Artı Sahne de Filiz Çelik ile birebir ya da grup dersleri ile yapılır.

Çalışmalarımızı şöyle sıralayabiliriz;

  • Herhangi bir Devlet Konservatuarından mezun olmasına rağmen deneme çekimlerinde bir türlü istediği başarıyı elde edemeyen, rahat olamayan ve kamera önünde gerilen oyuncularla, bu korkuyu aşmak için deneme çekimi (Audition) çalışmaları yapmak ve bu çalışmaların sonucunda bir OYUN ve bir TANITIM videosu çekip portfolyolarına eklemek…
  • – Herhangi bir eğitim kurumundan eğitim almayan, temel oyunculuk dersleri alarak sıfırdan oyunculuk eğitimine başlamak isteyen öğrencilere destek olmak..
  • – Konservatuara hazırlanan oyuncu adaylarına ile birebir paket program uygulamak ve yetenek sınavlarına hazırlamak…

Oyuncu Koçluğu eğitimlerimiz dönemsel olarak yapılmaktadır.
Konservatuar eğitimlerimiz Nisan-Temmuz arasında olurken, Deneme çekimi çalışmalarımız Eylül ayında başlar ve oyuncunun yeterliğine göre devam eder…

Oyuncu ve Oyunculuk Mesleği Üzerine

“Oyuncu, dünyanın en zor elde edilen enstrümanıdır. Çünkü düşünme, üretme ve yaratma melekesi olan, dünyanın tek varlığıdır. Bu varlığı yaratıcı bir enstrüman durumuna getirmek ise bilginin, sezginin, kavrayışın, sabrının yol gösterdiği, usta ellerin uzun ve yorucu çalışmalarını gerektirir. Yeteneği olan ve oyuncu denilen yaratıcı bir enstrüman olmayı aklına koymuş bir kişi de, olağanüstü çaba gerektiren bu işin üstesinden gelebilmek için, bir an bile yılgınlık duymadan büyük bir özveri ve çalışmak, denemek, yaratmak zorundadır” (Nutku, 2012: 5).

Oyunculuk mesleğindeki başarı kriteri, mesleğe uygunlukla ilgilidir. Özel yaratı gerektiren oyunculuk mesleği bir sanat dalı olarak tanımlanmaktadır.
Oyuncu bir sanatçıdır. Onun için de olağan insandan kültürlü ve duyarlıdır; yaratısını ancak kültürü ve duyarlılığı ile geliştirir.
 Oyuncu standardize edilemez; çünkü her insan bir birey olduğuna göre, oyuncunun da kendine özgü nitelikleri ve özellikleri vardır.

Bu hayli zor ve özveri gerektiren mesleğin, başlı başına bir sanat eğitimi olduğunu, bunun için çok yönlü bir eğitimden geçilmesi gerekliliği ve eğitimin, meslek hayatının sonuna dek sürdüğünü ne yazık ki toplumumuzca pek bilinmemektedir. Bu bilinmezliğin, oyunculuk mesleğine karşı bir ön yargı oluşturduğu gözlenmektedir. Tiyatro ve oyunculuk mesleği okuyan sanatçıların da neredeyse %3’ ünün tiyatro alanında iş bulabilmesi de, bu mesleği tercih sürecindeki bireyleri ayrıca düşündürten başka bir boyut olduğu görülmüştür.

Özetle söylemek gerekirse, oyunculuk mesleğinin ne olduğuyla ilgili az bilgiye sahip olunması, ekonomik problemler ve sanatçıların okullardan mezun olduktan sonra karşılaştıkları istihdam sorunları, her meslek gibi oyunculuk mesleğinin düşünülmesi gerekilen etkenleri olarak görülür. Bu makale, sözü edilen etkenler bağlamında, oyunculuk mesleğini seçmiş ve oyunculuk eğitimi almaya başlamış ve hatta oyunculuk mesleğine devam eden bireylerde karşılaşılan olumlu ya da olumsuz faktörleri dile getirmek için kaleme alınmıştır.

Şirketimizin en temel özelliği; Oyunculuk mesleğine gönül vermiş, okulunu okumuş sanatçıların ve sanatçı adaylarının istihdam sorununu bir nebze olsun azaltmak ve onların ekranda da oyunculuk yapabilme şanslarını arttırmak ve  yıldızlarını parlatmaktır. Oyuncuyu dizi oyuncusu-sinema oyuncusu- tiyatro oyuncusu olarak ayırmıyoruz.  Oyuncu-Oyuncudur.  En yalın haliyle her karakteri rahatlıkla yapabilen her platformda kendini gösterebilen, farkındalığı yüksek  ve  farkını ortaya koyabilendir. Bu yetkinliğe sahip olan oyuncularla yolumuza devam ediyor ve onların bütün alanlarda kendilerini gösterebilmeleri için çalıyoruz.

Aforizmalar

  • ”sinema işinde tutunmak için biraz olsun gerçek dışı olmak gerekir.”

kimbasinger

  • ”bana yalnız başyapıtlar çevirmiş bir aktör göstersenize! öyle olmasını beklerseniz, bir odada beklerken yaşlanabilirsiniz. ya da jamesdean olmanız gerekir: 3 film yapar ve ölürsünüz.”

jean-paulbelmondo

  • ”gerçekten ağlamanız önemli değildir. önemli olan, seyircinin sizin ağladığınızı düşünmesidir.”

ingridbergman

  • ”devlerin aşkı’nı çevirdiği günlerde, artık beni taklit etmekten vazgeçmişti. güvensizliği yine sürüyordu, ama artık kendisi olmuştu. o son filminde korkunç derecede iyiydi, insanlar kendilerini onun acılarıyla özdeşleştirerek, onu bir kült kahraman haline getirdiler. artık elimizden, onun bir başka yirmi yıllık devrede nasıl bir oyuncu olabileceği üzerine, tahmin yürütmekten başka bir şey gelmiyor. bence çok büyük bir oyuncu olabilirdi. ama işte öyle olmadı ve öldü, kendi efsanesinin içine sonsuza dek gömüldü.”

(jamesdean için)

marlonbrando

  • ”dünyanın en eski mesleği fahişelik değil, oyunculuktur. maymunlar bile rol yapıyor. bir maymunu huylandırmak isterseniz gözlerinizi onun gözlerine dikip kıpırdamadan bakın. bu hareketinizi bir saldırı olarak görüp göğsünü yumruklamaya ve size her an saldıracakmış gibi davranmaya başlayacaktır; maymun böyle yapmakla aslında gözlerinizi ondan kaçırtmak için rol yapmaktadır.”

marlonbrando

  • ”bir aktör, bir erkekten daha azıdır. oysa bir aktris, bir kadından daha fazlası!”

richardburton

  • ”o, rolüne son derece sade biçimde yaklaşır, doğallık ve mizahı hiç yitirmez. sete sokakta yürüdüğü gibi gelir ve her şeyi kolaylaştırır.”

(spencertracy için)

joancrawford

  • ”kimse benim neye benzediğimi bilmezdi, çünkü hiçbir zaman aynı şekilde iki kez görünmedim.”

bettedavis